hr/eng


Elektroakustički preparirani ansambl izvodi Preparirani projekt 2.0 + MIR

line

Odzvuk Izloga suvremenog zvuka

16.05. Elektroakustički preparirani ansambl izvodi Preparirani projekt 2.0 (Damir Prica Kafka, Tena Novak, Sven Buić, Franjo Glušac, Miro Manojlović, Vedran Peternel, Bruno Vorberger, Roko Crnić, Igor Pavlica, Ivan Marincel) MM centar (60′)

Preparirani projekt

Preparirani projekt

Saksofonist, pijanist i skladatelj Damir Prica Kafka – Capri, dugogodišnji je sudionik zagrebačke eksperimentalno-improvizatorske glazbene scene. Zajedno sa Draganom Pajićem – Pajom osnovao je grupu Cul-de-Sac, koja je početkom ovog stoljeća evoluirala u Orkestar za ubrzanu evoluciju. Saksofonist u grupi Haustor, član Trobecovih krušnih peći, osnivač nizozemsko-hrvatskih bandova Pink Noise Quartet i De Reizende Verkoper, glazbenik u Indoševoj House of extreme music, također i član nedavno osnovanog Franz Kafka Ensemble.

Capri je u Elektroakustičkom prepariranom ansamblu okupio glazbenike na prepariranim žičanim instrumentima, udaraljkama, puhačkim instrumentima i elektronici, koji će izvesti Preparirani projekt 2.0.

Preparirani projekt 1.0, bio je izveden prošle godine u sklopu Izloga suvremenog zvuka.

Glazbena forma je grupna improvizacija bazirana na unaprijed zadanoj fleksibilnoj strukturi, gdje su zvuk instrumenta i ritmički impuls spiritus movens daljnjeg razvoja kompozicije. Glazbu koja sadrži elemente minimalizma, noise-a, free jazza, elektronike, većinom će izvoditi manje grupe od dva do pet glazbenika s povremenim sudjelovanjem svih glazbenika. Nastup će biti popraćen vizualnim intervencijama likovnog umjetnika Nikole Vincelja-Jinksa.

Glazbenici:

Damir Prica Kafka –  preparirani prepiljeni klavir i preparirani neprepiljeni klavir, sax

Tena Novak – preparirana violina, efekti

Sven Buić – preparirani kontrabas

Roko Crnić – preparirani kontrabas

Miro Manojlović – vibrafon, udaraljke, efekti

Bruno Vorberger – preparirani bubnjevi i udaraljke

Franjo Glušac – preparirana električna gitara, efekti

Vedran Peternel – live sampling

Igor Pavlica - truba i efekti

Ivan Marincel – trombon i efekti

MIR

Ima više od deset bendova naziva „Mir“, ali vjerojatno niti jedan od njih nije toliko daleko od svog originalnog značenja riječi koliko je ovaj. Trojac s istančanim ukusom već je bio dobro upoznat s eksperimentalnim formama zvukovnih efekata prije nego su formirali svoj entitet.

Daniel Buess (dr / elektronika), udaraljkaš je i osnivač Ensemble Phoenixa, proslavljenog ansambla za suvremenu glazbu, i bubnjar u kasnoj verziji legendarnih noise pionira 16-17 (EP Mechanophobia). Papiro (g/bg) i Michael Zaugg (orgulje / sintisajzer) na glasu su kao radikalniji drone glazbenici koje možemo čuti. Uskoro im se pridružuje i Marlon McNeill (Combineharvester, Trencher), koji svira bas i dodaje u svemu tome nekakav sofisticirani sloj ludila.

MIR su bubnjar Daniel Beuss, gudač Papiro i Michael Zaugg na sintetizatorima. Vokali nisu potrebni jer, uz konvencionalnu rockopremu, svi glazbenici koriste velik broj različitih elektroničkih instrumenata. Njihovi nastupi su energični i snažni. Da smo još u 80im ili 90ima, MIR bismo mogli smjestiti negdje u avangardni kontekst: japanski Noise, njujorški No Wave, britanski a la Coil, atonalitetni njemački Sound-Brainfuck. Ovo sve možda zvuči jako kompleksno, no zapravo je osvježavajuće jednostavno i „in your face“. Na pozornici, MIR odabiru pojedinačnog slušatelja/icu i hipnotiziraju ga/je metalnim zvučnim lasom, sve dok se publika ne nađe u vrtlogu blažene ekstaze – ili na putu prema izlazu za nuždu. Ono svježe kod MIR-a jest ne-intelektualističko rukovanje intelektualno koncipiranom glazbom.

Njihovi mračni zvukolici sačinjavaju kinematografske vizije u maniri ranoga Andreja Tarkowskog ili Eraserheada Davida Lyncha. Lijepo je vidjeti kako sastav povremeno ponire u punk područje. MIR predstavlja vjerojatno najkompaktniju, najpozitivniju i najglasniju eksperimentalnu rock glazbu kakva se dugo nije čula, u svakome slučaju ne od raspada 16-17. Usput, Alex Buess iz 16-17 (nije ni u kakvoj vezi s Danielom Buessom) snimio je i producirao MIR-ov posljednji, neimenovani album.