hr/eng


Ansambl Studio6 & Richard Barrett

line

09.05./20.30 sati / Ansambl Studio 6 & Richard Barrett @ velika dvorana Teatra &TD (85′)

Ansambl Studio 6

Ansambl Studio6 okuplja glazbenike s bogatim međunarodnim iskustvom u suvremenoj, klasičnoj i improviziranoj glazbi, sa sjedištem u Beogradu i Novom Sadu. Osnovan je 2012. godine kad su se Milana Zarić i Nenad Marković  nakon višegodišnjih profesionalnih aktivnosti i školovanja na području suvremene glazbe u Nizozemskoj, Njemačkoj i Švicarskoj vratili u Srbiju. Priključivši glazbenike sa sličnim iskustvom, nastao je ansambl koji se zalaže za implementaciju aktualne europske umjetničke glazbe u okvire domaće kulture i obrazovanja. Umjetnički cilj ansambla je kreativno utjecati na dijalog između izvođačkog i kreativnog u umjetničkim praksama današnjice. Ovaj neobični, modularni sastav, posvećen je njegovanju zvučnog prostora na granici akustike i elektronike,  određenosti i slučaja, notnog zapisa i izvođačke odluke.

Ansambl Studio6 aktivno surađuje s autorima kao što su Richard Barrett, Heiner Goebbels, Agusti Fernandez, kao i s mnogim autorima srednje generacije (Jasna Veličković , Teodora Stepančić, Jürg Frey, Simon Steen-Andresen, Stevan Kovacz Tickmayer, Dave Fennessy i dr.). Njeguju poseban afinitet prema ostavštini Ernöa Királyja, jugoslovenskog avangardnog skladatelja, čiju glazbu populariziraju i redovito izvode na originalnim instrumentima citrafonu i tablafonu. Također, premijerno su u Srbiji izveli i niz djela skladatelja 20. stoljeća kao što su Kagel, Stockhausen, Cardew, Donatoni, Radulescu. Osim na Izlogu suvremenog zvuka ove godine nastupaju na BEMUS festivalu, Tribini kompozitora, Ring Ring festivalu, Swiss Music Days festivalu, kao i u Kulturnom centru Srbije u Parizu uz podršku Ministarstva kulture Srbije.

Na koncertu sudjeluju: Richard Barrett (elektronika), Vladimir Blagojević (harmonica), Svetlana Maraš (elektronika), Nenad Marković (truba) i Milana Zarić (harfa)

Program:

Hugo Morales Murguia: Torque, za harfu i elektroniku (2011.)

U Torque harfa se istražuje kao stalni žičani rezonator. Vibracije različitih žica stvaraju oblake alikvota koji se konstantno mijenjaju kroz vrijeme. Harfistica regulira rezonancu instrumenta i kontrolira žice manipulirajući pedalama. Torque je bio narudžbom NEW Festivala u Theater de Regentes (Hag), gdje ga je i praizvela harfistica Milana Zarić u lipnju 2011., a kasnije je kompozicija izvedena i na BEAM-u, festivalu elektroničke glazbe na Sveučilištu Brunel u Londonu.

Arturas Bumšteinas: Musikaliszer Pinkos, za trubu i elektroniku (2013.)

Ova glazba inspirirana je “Musikaliszer Pinkos”, zbirkom od više od 200 hebrejskih religioznih himana i hasidskih pjesama koje je kompilirao i objavio Abraham Berenstein godine 1927. u Wilni (današnjem Vilniusu). Zbirku pjesama iz “Musikaliszer Pinkos” upotrijebio je Arturas Bumšteinas kao izvor fragmentarnog melodijskog materijala i reinterpretirao ga je u novome kontekstu elektroničkog zvuka i cut-up kompozicije. Sva glazba snimljena je upotrebom sintetizatora iz sovjetskoga doba, Polyvoxa. Praizvedba ovog projekta predstavljena je kao 6-kanalni surround koncert s dodatnim improviziranim dijelovima koje je izveo trubač Dominykas Vyšniauskas te Kamil Szuszkiewicz. Praizvedba je bila u Koncertnoj dvorani sv. Katarine u Vilniusu, u sklopu festivala Virtual Memorial.

Svetlana Maraš: Codon 24, za harfu i živu elektroniku (2014.)

Harfa je izvor više od 95% glazbenog materijala ovog djela. Upotrebljavajući različit opseg proširenih tehnika, harfa proizvodi duge, zadržane tonove i suprotne kratkim perkusivnim i repetitivnim visokim zvukovima. Oni su u loopu određenome prema algoritmima te stvaraju masu zvuka koji je postupno pretvaran u boju i teksturu. Zvučni odsjeci kreću se od masivnih niskofrekventnih drone zvukova, sve do intenzivnih visokih tonova, glitcheva i buke.

Richard Barett

Richard Barrett: pauk, za trubu i harmoniku (2014.)

Richard Barrett: tendril, za harfu i elektroniku (2013.)

Richard Barrett: Codex XII, za ansambl (2013.)

tendril, pauk i codex XII su tri od šest dijelova 66-minutne kompozicije naslovljene close-up na kojoj sam radio zajedno s ansamblom Studio6 od 2013. godine i koji će imati praizvedbu u 2016. godini. Jedna od primarnih karakteristika je briga o glazbi koja odražava prirodne procese rasta, pokreta i raspadanja: oblici koje poprimaju vitice, paukove mreže i mnogi drugi fenomeni, od mikroskopskih do ekoloških i od trenutnih do evolucijskih. Karakteristika takvih procesa je da ih pokreću unutrarnji procesi (poput DNK koda) koji su ipak vrlo fleksibilni u svome odgovoru na različita stanja, okoliš i druge utjecaje.

Sukladno tome, ove kompozicije istražuju različite načine na koje se prethodno skladani glazbeni elementi kombiniraju i suprotstavljaju spontanoj improvizaciji. U tendrilu, za harfu i elektroniku, dvoje izvođača imaju precizno skladani materijal (notiran i ranije snimljen) koji mogu neovisno prekidati improvizacijama na koje je utjecala ranije pisana glazba bez da ju određuje u ikakvom smislu. Pauk za trubu i harmoniku istražuje situaciju gdje su točke pojavljivanja improvizacije navedene u zapisu, iako se ni u zapisu ne pojavljuju upute o tome kako izvođači mogu improvizacijski odgovoriti. Codex XII može se izvoditi u gotovo bilo kojoj kombinaciji od 5 ili više izvođača. Tu je partitura reducirana na “kostur” gdje izvođači mogu u bilo kojem trenutku odabrati slijediti jedan ili više putova koji se sastoje od visine, tekstualnih uputa, točaka koordinacije i odnosa solista i pratnje, dok se gotovo uvijek uključuje mogućnost slobodne improvizacije i ignoriranja notacije.

Ovi različiti pristupi vezi između notacije i izvedbe nisu, s druge strane, namijenjeni nužnome slušanju, nego utjelovljenju slušnih glazbenih odgovora na prethodno spomenute prirodne fenomene i proizvođenju glazbenih rezultata u smislu strukture i ekspresije koja ne bi mogla biti postignuta na drugi način.

www.studio6.st

www.youtube.com/user/KolektivStudio6

www.hugomorales.org

www.refusenik.org

www.svetlanamaras.com

richardbarrettmusic.com